Uczenie się w przestrzeniach cyfrowych uniwersytetu : studium teoretyczno-empiryczne / Lidia Bielinis. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2022. – ISBN 978-83-8294-215-6

Autorka publikacji zajmuje się problematyką z pogranicza andragogiki, pedagogiki, edukacji medialnej i terapii w środowisku przyrodniczym. W monografii prezentuje zagadnienia w zakresie technologicznego wspomagania uczenia się w szkole wyższej. W pierwszej części teoretycznej opisuje procesy rozwoju technologii i mediów m.in. technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji, media społecznościowe, wyjaśnia termin przestrzeń cyfrowa, opisuje pokolenia cyfrowe. W drugiej części przedstawia metodologiczną charakterystykę badań własnych: przedmiot i cele badań, problematykę badawczą, paradygmat, strategię badawczą, dobór próby oraz procedury gromadzenia i analizowania danych. Następnie omówiła wyniki badań własnych w zakresie doświadczania przestrzeni cyfrowej w procesie uczenia się. Problematyka badawcza dotyczyła następujących zagadnień: sposobu doświadczania sytuacji związanych z wykorzystaniem przestrzeni cyfrowej w edukacji uniwersyteckiej, tworzenia grup edukacyjno-dyskusyjnych w mediach społecznościowych, wartości uczenia się przez komputer. W wyniku badań sformułowano wnioski dla nauczycieli akademickich do refleksyjnego oceniania zastosowania programów komputerowych w dydaktyce w szkołach wyższych.

Zobacz również

#pedagogiczna_gdansk

Instagram

Odwiedź profil

Wyszukaj na stronie