E-learning akademicki : perspektywa wybranych dyscyplin nauk społecznych / Lidia Pokrzycka. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2023. – ISBN 978-83-227-9740-2
Autorka publikacji jest certyfikowanym e-nauczycielem i e-metodykiem oraz ekspertem e-learningu Stowarzyszenia E-Learningu Akademickiego. W monografii przedstawia problematykę e-learningu poprzez swoje doświadczenia dydaktyczne i pracę naukową w kształceniu akademickim oraz opisanie e-learningu w ośrodkach akademickich w różnych krajach europejskich. W pierwszym rozdziale wskazała na rolę e-learningu we współczesnym społeczeństwie w ujęciu teoretycznym, podała definicje w zakresie edukacji zdalnej, możliwości technologiczne nauczania zdalnego, początki e-learningu w Polsce i na świecie. Następnie przedstawiono nauczanie zdalne w ujęciu dydaktycznym, m.in. czynniki wpływające na jakość i efektywność nauczania online, motywacje w tym nauczaniu. Kolejne rozdziały prezentują platformy e-learningowe i masowe otwarte kursy online MOOC oraz wybrane metody i narzędzia pracy w e-learningu jak metodę WebQuestu, techniki pracy związane z design thinking, gamifikację. Autorka przedstawiła też problematykę otwartości zasobów edukacyjnych oraz prawa autorskiego w Internecie. Pokazała rozwój e-learningu w Polsce poprzez prezentację dobrych praktyk i wdrożonych projektów badawczych. Ostatni rozdział zawiera studia przypadków e-learningu i ICT w Europie (Łotwa, Estonia, Islandia, Norwegia, Belgia).